Podaj dalej !

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

60% osób, nie czyta tego, co „udostępnia” !

Czy zdarzyło Ci się udostępnić innym link nie czytając jego treści? Według raportu „Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?”, przygotowanego przez naukowców z Columbia University, to zjawisko dotyczy  60 % użytkowników social media.

Raport jest wynikiem badań przeprowadzonych przez naukowców z Columbia University.  Zespół przeanalizował w marcu 2016 roku 2,8 mln udostępnionych tweetów z  linkami  do  60 tys. stron znajdujących się w witrynach – BBC, CNN, Fox News, „The New York Times” i The Huffington Post .

Wyniki analizy są zaskakujące:

  • Ludzie udostępniają treści bez ich czytania ( 6 na 10 osób)
  • Materiały viralowe żyją kilka dni a liczba ich udostępnień dramatycznie spada w czasie ( zdecydowanie dłużej utrzymuje się zainteresowanie materiałami niszowymi)
  • Ilość udostępnień nie może być wiarygodną miarą popularności treści

Podawanie dalej  stało się jednym ze sposobów budowania wizerunku w sieci a decyzja o udostępnieniu, podejmowana jest najprawdopodobniej na podstawie tytułu i źródła, które udostępnia dany materiał.  Co więcej, zdecydowanie częściej czytane są niszowe artykuły, zaś duża ilość udostępnień wcale nie odzwierciedla  ilości kliknięć posta. Mamy  tu do czynienia z przejawem konsumpcji informacji, tak typowej dla współczesnego człowieka. Współautorka badania Arnaud Legout podsumowała wyniki w następujący sposób:

„Ludzie są bardziej skłonni do dzielenia się artykułami, niż do ich czytania…To jest typowe dla współczesnej konsumpcji informacji. Ludzie wyrabiają sobie opinię na podstawie podsumowania czy  zestawienia, bez wkładania wysiłku w zrozumienie treści”.

Autorzy zwracają uwagę na ważne i zdaje się powszechne zjawisko, które w znaczący sposób determinuje jakie treści są często udostępnianie oraz jaki to ma wpływ na nasze wspólne programy polityczne i kulturowe.  Bezmyślne rozsyłanie treści może mieć kluczowe znaczenie dla budowania i propagowania poglądów czy też postaw.

 

 

 

3 Comments Add yours

  1. Dzisiaj patrząc na młodych i młode kobiety to zależy im tylko na lajkach. Kto ma więcej lajków rządzi, zwłaszcza po wrzuceniu selfie 😉

  2. Bożena napisał(a):

    No zdarzyło mi się 🙂

  3. Lady Och Mistrzyni napisał(a):

    Nie zdarzyło mi się, zawsze dokładnie czytam to, co udostępniam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *