Profesor Zimbardo i „Psychologia w Praktyce”

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Mam niezwykłą przyjemność  uczestniczyć w tworzeniu pierwszego numeru czasopisma  „Psychologia w Praktyce”, które jest skierowane do psychologów i psychoterapeutów dzieci i dorosłych.

W ramach tej współpracy, już w pierwszym numerze możecie przeczytać mój artykuł pt. „Zalogowani”, który w dużym skrócie podnosi temat tożsamości. Pismo jest pod redakcją dr Agnieszki Wilczyńskiej, a poniżej możecie posłuchać wypowiedzi profesora Zimbardo, który z redakcją pisma współpracuje, oraz udziela  wywiadu na łamach pierwszego numeru . Jak się zapewne domyślacie, współpraca z tak wybitnymi specjalistami w tej dziedzinie jest dla mnie nie lada zaszczytem.

Czasopismo zawodowe psychologa i psychoterapeuty dzieci i dorosłych!

Tempo i ofensywność zmian cywilizacyjnych powodują, że problemy, z jakimi zgłaszają się do Państwa klienci, trzeba rozpatrywać w zupełnie nowym kontekście. Nowe uzależnienia, relacje w cyberprzestrzeni, wirtualne tożsamości to zagadnienia w psychologii i terapii, które wymagają zdecydowanych działań.

Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek każdy psycholog i psychoterapeuta potrzebuje w sposób ciągły poszerzać praktyczą wiedzę o nowych i skutecznych metodach rozpoznawania dysfunkcji i prowadzenia terapii.

„Poprzysiągłem sobie, że będę używał wszelkich posiadanych zdolności, aby czynić dobro i przeciwdziałać złu, wspierać to, co w ludziach najlepsze, pracować w celu uwolnienia ich z więzień, które sobie sami stworzyli.” (Philip Zimbardo)

W TYM NUMERZE PISZĄ:

Dr Agnieszka Wilczyńska
Doktor psychologii, psychoterapeutka, naukowiec, autorka ponad stu publikacji, w tym dwóch książek o poczuciu przynależności i wykluczeniu społecznym. Wykładowca Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, wcześniej Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu w Weronie oraz kilku innych. Psycholog praktyk, prowadzi od ponad 20 lat Poradnię Psychologiczną, w której zespół kilkudziesięciu specjalistów realizuje terapię i porady psychologiczne, m.in. w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Współpracuje z wybitnymi badaczami i naukowcami uznanymi na całym świecie, organizuje konferencje i warsztaty oraz inicjuje i prowadzi projekty badawcze oraz środowiskowe. Jest m.in. liderem Projektu Bohaterskiej Wyobraźni i Programu Rozumienie Ludzkiej Natury w Polsce we współpracy z Profesorem Philipem Zimbardo. Współzałożycielka Fundacji ZimbardoYouth Center oraz wielu innych inicjatyw społecznych mających na celu dobro i rozwój człowieka. Interesuje się badaniem nowych związków pomiędzy psychologicznym a fizycznym i biochemicznym funkcjonowaniem jednostki. Podróżuje i wymienia doświadczenia oraz wiedzę z ekspertami na całym świecie.
Rosemary Sword
Prowadzi terapię zmiany perspektywy czasowej (The Time Perspective Theory). Metodę tę opracowała wspólnie z mężem Richadem Swordem oraz Philipem Zimbardo, a następnie opisała we wspólnej publikacji pt. „Siła czasu”. Książka ta pokazuje przełomowe podejście, które pozwala ludziom przeżywającym stres traumatyczny zmienić ich perspektywę czasową i przejść od traumatycznej przeszłości do jaśniejszej przyszłości. Rosmery wraz z profesorem Zimbardo prowadzą kolumnę na poczytnym blogu Psychology Today.
prof. Philip Zimbardo
Amerykański psycholog pochodzenia włoskiego, od 1968 roku profesor Uniwersytetu Stanforda. Znany z przeprowadzenia eksperymentu więziennego, założyciel Kliniki Nieśmiałości, autor wielu książek, z których najbardziej znana to „Psychology and Life” (Psychologia i życie). Działał aktywnie na rzecz popularyzacji psychologii, występując w cyklu programów „Discovering Psychology”. Założyciel i patron działającego od 2014 roku jedynego w Polsce Centrum Zimbardo. W 2002 roku Zimbardo pełnił funkcję przewodniczącego Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zimbardo jest fundatorem i prezesem fundacji Heroic Imagination Project (Projekt Bohaterskiej Wyobraźni, San Francisco), która na całym świecie promuje i wdraża ten program, który powstał na bazie wyników badań psychologii społecznej.
Elżbieta Brodowska
Mgr psychologii, psychoterapeutka. Absolwentka podyplomowego Studium Psychoterapii Psychoanalitycznej oraz Podyplomowego Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej oraz Treningu w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Absolwentka i certyfikowana psychoterapeutka w podejściu ISTDP. Ukończyła drugą edycję szkolenia w zakresie ISTDP (Core Training) w Polsce. ISTDP uczyła się pod kierunkiem i superwizją znamienitych nauczycieli tego podejścia: Josette ten Have-de Labije, Roberta Neborsky’ego, Allana Abbasa, Keesa L.M Cornellisena, Jona Fredericsona, Patricii Couglin Della Selva. Prowadzi prywatną praktykę: Ośrodek Psychoterapii i Psychoprofilaktyki w Katowicach. Uczestniczy w zaawansowanym kursie ISTDP (ISTDP Advanced Core Training) w Berlinie pod kierunkiem Josette ten Have-de Labije
Joanna Flis
Certyfikowany psychoterapeuta uzależnień i współuzależnienia. Pracuje zawodowo w poradni uzależnień WOTUW Stanomino. Terapeuta biofeedback I stopnia. Studentka psychologii.Przewodnicząca Koła Naukowego Cyberpsychologii na USWPS i założyciel  strony www.psychologiainternetu.pl
Agnieszka Pawłowska
Nauczycielka MBSR, psycholog, trener. Zajmuje się obszarem uważności (ang. mindfulness), jako sposobem na lepsze radzenie sobie ze stresem i pełniejsze doświadczanie życia. Prowadzi warsztaty z uważności dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży. Otrzymała certyfikat nauczyciela MBSR (czyli redukcji stresu na bazie uważności) – nadany przez IMA, europejski ośrodek zapewniający najwyższej jakości szkolenia dla specjalistów w obszarze zastosowań mindfulness. Jest także coachem (certyfikat ICC), trenerem rozwoju osobistego oraz Mind-Body Bridging, czyli metody składającej się z prostych i skutecznych narzędzi radzenia sobie z trudnymi emocjami (certyfikat przyznany przez twórcę metody Stanleya Blocka). Sprawuje opiekę merytoryczną nad Kołem Naukowym TU i TERAZ na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współtwórca portalu i centrum praktyków psychologii Inspeerio.
Piotr Sidoruk
Konsultant biznesowo-informatyczny. Pracował dla czołowych firm konsultingowych, takich jak IBM oraz Bain&Company. Współautor książki „E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady”. Uczestnik globalnego programu rozwoju talentów Consulting by Degrees w firmie IBM. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej – kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne. Studiował też Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie był pomysłodawcą i założycielem pierwszej w Polsce organizacji akademickiej zajmującej się cyberpsychologią. Założyciel portalu Cyberpsychologia.pl.
Alicja Balińska
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja – psychoterapia. Zakończyła szkolenie w nurcie poznawczo-behawioralnym z elementami podejścia psychodynamicznego, akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Oczekuje na wydanie certyfikatu. Doświadczenie kliniczne zdobyła m.in. podczas dwuletniego stażu w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie na oddziale F10 Zapobiegania Nawrotom. Współpracuje z Poradnią Lazurowa terapia poznawczo-behawioralna: www.lazurowaterapia.ploraz Ośrodkiem Naukowo- Terapeutycznym „Ogrody Zmian” www.ogrodyzmian.pl. Współautorka bloga na temat psychoterapii: www.lazurowaterapiacbt.wordpress.com

Z lektury pierwszego numeru dowiecie się :

  • Dlaczego ludzie poświęcają czas na budowanie swoich wizerunków w internecie? – rozmowa z Profesorem Philipem Zimbardo przeprowadzona przez redaktor prowadzącą dr Agnieszkę Wilczyńską.
  • Czy w opinii terapeuty, współczesna rodzina skazana jest na zatracenie więzi i brak stabilizacji? – rozmowa z prof. Bogdanem de Barbaro
  • Różne oblicza lęku u dzieci i młodzieży. Dlaczego rodzina jest ważna? Jak rozmawiać z nastolatkiem, który mówi: Nie chcę dorastać w mojej rodzinie – studia przypadków.
  • Intensywna Krótkoterminowa Psychoterapia Dynamiczna w kontekście aktualnych uwarunkowań cywilizacyjnych – Elżbieta Brodowska. ISTDP uczyła się pod kierunkiem i superwizją Josette ten Have de Labije
  • Jak znajomość neurobiologii może wpływać na rozumienie regulacji emocji i lęku w terapii ISTDP – studium przypadku – Elżbieta Brodowska. ISTDP uczyła się pod kierunkiem i superwizją Josette ten Have de Labije
  • Kiedy ciągła potrzeba bycia online i płynna tożsamość jest zaburzeniem, uzależnieniem, a kiedy sposobem na lepsze, bogatsze życie? Jakie możliwości daje psychoterapeucie cyberprzestrzeń? – Joanna Flis
  • Dlaczego klient wybiera relacje w mediach społecznościowych i speed dating. Jak cyberprzestrzeń dezorganizuje funkcje poznawcze? Terapia aktywności i zaangażowania w przypadku leku społecznego. – Bartosz Kleszcz
  • Dlaczego pacjent jest bardziej zaburzony niż nam się na początku wydaje? Fakty i mity na temat diagnozy kroczącej w pracy z dorosłym. – Alicja Balińska
  • W jaki sposób w Polsce i na świecie wykorzystywane są najnowsze osiągnięcia nauki i technologii w pracy z konkretnym klientem. Podpowiadamy najlepsze praktyki. – Piotr Sidoruk
  • Kiedy i w jakich uwarunkowaniach psychologicznych klient zyskuje gotowość zmiany swoich zachowań i stylów myślenia – jakiego rodzaju przekonania wpływają na przebieg procesu terapeutycznego? – Agnieszka Pawłowska
  • Co naprawdę wiemy o zastosowaniu terapii neurofeedback? – fakty i mity. – dr Kacper Czech
  • Jakie narzędzia IT możemy wykorzystywać w psychoterapii. W jaki sposób Scenariusze alternatywne mogą być narzędziem w terapii zaburzeń osobowości? – Piotr Sidoruk

LINK DO CZASOPISMA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *